18 joulukuuta, 2017

Five on a Treasure Island

Mää luin kirjan englanniksi! Tää on mulle iso juttu. Oon nimittäin keväästä asti seuraillu instagrammissa englanninkielisiä tilejä ja kattonu heijän instastoorejaan ja sen myötä mun englannintaito on kasvanut kohisten! Mun taito parantunu niin paljon, että uskaltauduin tarttumaan englanninkieliseen kirjaankin. Lastenkirjaan eli Enid Blytonin Five on a Treasure Islandiin.




Mitä voi Viisikosta kertoa? Dick, Leo ja Anne lähetetään heidän serkkunsa Georgen luo, kun vanhemmat lähtevät kahdestaan matkalle. Alun nihkeyden jälkeen välit Georgeen alkavat lämmetä ja niin he lähtevät tutkimaan Georgen omaa saarta ja siitähän se jännittävä ja aikuistakin viihdyttävä seikkailu alkaa. 

Kaikki varmaan tietää, että George on oikeasti tyttö, Georgina? Ja mukana kulkee Tim, Georgen tässä kirjassa salaa omistama koira. Joo ja mulla on hankaluuksia tuon Georgen kanssa, koska suomennetuissa Viisikoissa George on Pauli. Lapsenahan tietysti luin kaikki Viisikot läpi. 

Englanniksi lukeminen meni hyvin! Aion uskaltautua nyt enemmän englanninkielisten kirjojen maailmaan. Haaveilen myös, että palautan saksan mieleeni ja pystyisin lukemaan kirjoja myös sillä kielellä. Ja ehkä ruotsiksikin joskus.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti